Výzva Suchej únor

Výzva Suchej únor

V únoru proběhne osmý ročník tradiční akce, která pomáhá zapojeným účastníkům prověřit jejich vztah k alkoholu a změnit zaběhlé návyky. Loňského ročníku se podle průzkumů zúčastnilo 6 % dospělé populace. ZZMV se připojuje.

 

 

Suchej únor pořádá iniciativa Liga otevřených mužů (LOM). Odborné partnerství akci poskytuje Národní ústav duševního zdraví (NÚDZ), Klinika adiktologie 1. Lékařské fakulty Univerzity Karlovy a Všeobecné fakultní nemocnice (KAD), Národní linka pro odvykání (NLO) a BESIP. Generálním partnerem pro ročník 2020 se opět stala Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra ČR (ZPMV ČR).
 
Pro letošní ročník navíc podepsali zástupci LOMu memorandum o spolupráci s Ministerstvem zdravotnictví ČR a Úřadem vlády ČR. Společně chystají tematický výzkum a navazující tiskovou konferenci 30. ledna. Na sociálních sítích kampaň spojuje hashtag #nejsemnaplech.

Závislost není jediný možný problém. Málo se například ví, že nadměrné a pravidelné pití zvyšuje také riziko rakoviny, infarktu nebo psychických poruch. Léčba těchto onemocnění je následně extrémně nákladná, a ne vždy se žádoucím výsledkem.
Denisa Kalousková, ze ZPMV ČR, generálního partnera letošního ročníku.

Suchej únor všude, kam se podíváš!

“Pravidla jsou jednoduchá. Celý únor ani kapku alkoholu. Účastníci “Sucháče” se mohou registrovat k výzvě na stránkách www.suchejunor.cz, pořídit si “29denní SÚrvival kit - originální balíček pro přežití” a svou registrací podpořit kampaň a další dobročinné projekty. Opět máme připravenou facebookovou skupinu pro sušiče a také pár novinek. Například mapu kaváren a restaurací, kde je dobře i na suchu, ” láká k účasti Mgr. Josef Petr, ředitel LOMu.
 
Kampaň letos podpoří řada dalších partnerů, kterým nejsou alkoholové výpary nad Českem lhostejné. “Balíčky přežití” rozveze sušičům Zásilkovna, o část obsahu se postará BESIP a svým zaměstnancům nabídne možnost vyzkoušet si Suchej únor řada velkých firem. Mezi nimi například T-Mobile, uLékaře.cz nebo Economia. Zapojí se i přes 70 známých osobností. Letošní novinkou jsou i osvětové besedy na školách se zpěvákem kapely Nebe Petrem Harazinem, který si po loňském únoru prošel protialkoholním léčením.
 
V roce 2019 se podle reprezentativního průzkumu, který realizovala agentura Nielsen Admosphere, zvedlo povědomí o kampani na 47 % napříč českou populací. Účast v roce 2019 deklarovalo 6 % dospělých Čechů, tj. kolem 500 tis. lidí.

V únoru zúčtujme s alkoholem! Přidejte se a 29 dní nebuďte na plech. PŘIJMĚTE VÝZVU!
 
Přehled aktuálních zástupů ordinací Přihlásit k odběru newsletteru ZZMV Sledujte aktuální informace COVID-19 Nominujte své nejoblíbenější sestřičky a zdravotníky