Suchej únor 2021

Suchej únor 2021

Začíná již devátý ročník tradiční kampaně, která pomáhá široké – československé veřejnosti, prověřit její vztah k alkoholu a změnit zaběhlé návyky. Loňského ročníku se podle průzkumů zúčastnilo až 9 % dospělé populace.

Suchej únor je zdravotně-osvětová kampaň, v rámci které mohou lidé otestovat svůj vztah k alkoholu a inspirovat ostatní. Pozitivní výzvou každoročně reaguje na nelichotivé statistiky, podle kterých se přes 1 000 000 Čechů pohybuje za hranou rizikového pití.
 
Kampaň bude letos na sociálních sítích spojovat hashtag #insuchoveritas, a to nejen v Česku, ale i u našich sousedů pod názvem Suchý február. Registrace na www.suchejunor.cz.
 
Registrovaní účastníci se tentokrát mohou těšit na knihu, která ve 28 kapitolách představuje alkohol s lehkostí i vážností – ve všech jeho společenských rolích. Ať už je to spánek, sex, sport, práce, výchova dětí, závislost a léčba, zdraví nebo alkohol za volantem.

Do knihy přispělo 72 českých osobností, odborníků, novinářů i obyčejných smrtelníků s neobyčejnými lidskými příběhy. Těšit se můžeme na reprezentačního hokejistu Patrika Bartošáka, psychology Pavla Rataje a Ilonu Preslovou, spisovatele Josefa Formánka, primáře Petra Popova, koučku Janku Chudlíkovou, alkohologa Ivana Doudu, záchranáře Honzu nebo muzikanta Petra Fialu.
 
“Kniha Suchej únor – 28 důvodů, proč ochutnat čistokrevnej život, z nás abstinenty neudělá – není to ani jejím cílem. Má být lidem především inspirací k příjemné sebereflexi a můžeme se díky ní ledacos dozvědět. Nejen o alkoproblematice, ale hlavně o sobě. Kniha má jediný cíl – abychom všichni znali upřímnou odpověď na jednoduchou otázku: „Ovládáme my alkohol, nebo alkohol ovládá nás?“ popisuje smysl knihy Petr Freimann, ředitel neziskové organizace Suchej únor.
 
V Česku svým obsahem i pojetím jedinečnou knihu získají všichni registrovaní účastníci kampaně Suchej únor a bude k dostání na stránkách www.suchejunor.cz.
 
Suchej únor pořádá letos poprvé stejnojmenná, nově vzniklá nezisková organizace, která přebírá pomyslnou štafetu od Ligy otevřených mužů (LOM), v jejíž řadách se v roce 2013 nápad na Suchej únor zrodil. Odborná partnerství akci tradičně poskytují Národní ústav duševního zdraví (NUDZ), Klinika adiktologie 1. Lékařské fakulty Univerzity Karlovy a Všeobecné fakultní nemocnice (KAD).
 
Hlavními partnery ročníku 2021 jsou Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra ČR (ZP MV ČR) a rodinná nápojářská firma Kofola. Dalšími partnery jsou Zásilkovna, Česká televize, ISIC nebo Filmová akademie Miroslava Ondříčka v Písku FAMO.
 
V letošním roce se se svou oficiální záštitou přidává jen v Čechách i 12 krajů, řada měst a obcí, Karlova univerzita nebo sedmero dopravních podniků. Za všechny jmenujme kraj Moravskoslezský, Olomoucký, Liberecký a Hlavní město Prahu. Dopravní podniky reprezentují například České Budějovice, Hradec, Ústí nad Labem nebo Brno. Podporu kampani vyjádřila také Policie ČR, záchranné služby nebo hasičské stanice napříč Českem, stejně jako další veřejné instituce, školy a firmy.

Přehled aktuálních zástupů ordinací Přihlásit k odběru newsletteru ZZMV Sledujte aktuální informace COVID-19 Nominujte své nejoblíbenější sestřičky a zdravotníky