Nová informační linka MZČR

Nová informační linka MZČR

MZČR | Ministerstvo zdravotnictví spustilo novou linku pro veřejnost, zdravotnická část linky 1212 končila. Ministerstvo zdravotnictví zřizuje novou zdravotnickou linku pro veřejnost pod číslem 224 972 222. ​

 

Po více než 100 dnech dobrovolníci ze zdravotnické linky s volbou 2 pod celostátní infolinkou 1212 ukončují činnost. Řešili tisíce dotazů veřejnosti po celý průběh epidemie covid-19. Zdravotnická linka nyní přechází přímo pod oddělení pro veřejnost Ministerstva zdravotnictví s novým jednotným číslem 224 972 222. Jde o oficiální linku pro veřejnost ke všem zdravotnickým tématům, nejen koronavirovým.

Ministerstvo zdravotnictví zřizuje novou zdravotnickou linku pro veřejnost pod číslem 224 972 222. Linka bude sloužit pro občany s dotazy ohledně jakýchkoliv zdravotnických témat. Linka bude fungovat v pracovních dnech od 9 do 17 hodin.

Celostátní linka 1212 byla zřízena krátce po začátku koronavirové krize nejprve na úrovni Ministerstva průmyslu a obchodu (MPO), poté na sebe převzala dotazy týkající se nejen podnikání a uzavřených provozoven, ale také zdravotnictví, hygienických opatření, sociální problematiky, přeshraničního pohybu a dopravy. Nyní její zdravotnická část končí, podnikatelská bude nadále fungovat.

Od 20. března odbavili operátoři na lince 1212 (volba 2) 25 000 hovorů. Operátoři byli složeni z řad pracovníků Ministerstva zdravotnictví, vyškolených zdravotníků i studentů medicíny a dalších dobrovolníků.Ministerstvo zdravotnictví zajistilo v rámci linky 1212 kromě provozu zdravotnické linky také provoz linky první psychické podpory (volba 5), která již byla také ukončena. Zdravotnická linka vykazovala v posledních týdnech snižující se počet volání, průměrně 50-100 hovorů za den. V době nouzového stavu se denně v průměru dovolalo 400-600 volajících. Rekordní počet volajících byl zaznamenán 30. března, kdy o informace žádalo 804 volajících. Nejméně pak 13. června, kdy operátory oslovilo jen 39 volajících.

Dotazy na zdravotnické lince reflektovaly právě řešenou problematiku ve společnosti a v průběhu času se proměňovaly. Na počátku krize převažovaly dotazy spojené s obavami z koronaviru a především s příznaky – jak se nemoc projevuje, zda a kdy má dotyčný jít k doktorovi, zda mohou lidé cestovat, stýkat se s příbuznými apod. Dále veřejnost zajímala mimořádná opatření, nošení ochranných prostředků a koncem dubna realizace studie kolektivní imunity. V souvislosti s uvolňováním opatření a postupnému návratu k běžnému životu se nejčastější dotazy května a června týkaly především ukončování karantény, nástupů do práce a návratů ze zahraničí. Dále se řešily podmínky pro obnovení podnikatelské činnosti a podmínky cestování.

Operátorům pomáhala také virtuální sestra Anežka, která je umístěna na stránkách MZ ke koronaviru a stránkách dalších resortů a vlády. Jde o chatbota, který je průběžně aktualizován a zároveň se postupně učí reakcím na základě otázek od tazatelů. Od 16. března Anežka odbavila přes 200 000 konverzací. Z těchto konverzací přepojila na operátory linky 1212 pouhých 12 procent dotazů, Anežka měla v březnu průměrně 5-7 tisíc dotazů denně, v současnosti jde o stovky denně. Přes 80 procent všech tazatelů již nepotřebuje přepojit na operátora a je s odpovědí Anežky spokojeno.

Zdroj: Ministerstvo zdravotnictví ČR

Přehled aktuálních zástupů ordinací Přihlásit k odběru newsletteru ZZMV Sledujte aktuální informace COVID-19 Nominujte své nejoblíbenější sestřičky a zdravotníky